"Ma räägin sulle lugusid. Usu mind."

Tegelikult läksin ma raamatukokku, pärast seda, kui olin avastanud, et esmaspäeva asemel on juba kolmapäev ja raamatukogu on lahti, et laenutada Wintersoni "Kivist jumalaid". Kuid paraku seda teost ei olnud ning valisin siia raamatu pealkirjaga "Kirg" - ilmunud 1987, autori kolmas romaan ning Varraku 1998 aasta trükises on viimastel lehekülgedel kenasti ka K. Kaldmaa poolt paarileheküljeline saade kirjutud, kus võib seesugused faktid välja lugeda ("Saateks" olemasolu määras ka mu valiku).
Valik tehtud, raamat kotis, otustasin, et lähen enne koju minekut ka raamatupoest läbi. Ning seesama "Kirg" ootas mind soodsate raamatute riiulil - loomulikult ei hoidnud ma end tagasi ja rõõmustasin.

Ja nii see eilne päev möödus Napoleoni kaasaaegsete seltsis, talupoja ja kanade-kaela-kahekorrakäänaja Henri ja androgüüni Villanelle seltsis. Venemaa avarustes ja Veneetsia lõpututel kanalitel. Sõjatandril ja kasiinos. Kõik on üks, kõik on omavahel seotud.

"Sa mängid, sa võidad, sa mängid, sa kaotad. Sa mängid."

Kommentaarid

J ütles …
Elumäng, igaüks oma rolli kandmas. Kui on kutse mängule, siis tuleb see vastu võtta ja mängida.