võetagu teadmiseks!


Välajvõte ühest tööst (tegu on sissejuhatava lõiguga):

"Raha on inimeste, olenemata vanusest, elu lahutamatu osa, mille nimel tehakse tööd, et oleks võimalik nautida erinevaid hüvesid. Seda kasutatakse mitmetes erinevates vormides ja situatsioonides. Tihtipeale on raha ka peredes põhiteemaks ning sellel on suur roll inimeste isklikus kui ka sotsiaalses elus. Samas oma laiahaardelisuse tõttu on raha mõiste raskesti defineeritav ning abstraktsuse pärast ka raskesti aru saadav, eriti väikelapse eas."


"Küsitletavad teadsid tunduvalt paremini mõistet „kallis”. See tähendab, et lapsed seostasid seda sõna raha ja raha kogusega. Kuigi oletasin, et lapsed teavad sõna „kallis” tähendust, vastasid ainult alla poole intervjueeritavatest õigesti. 3-5aastased lapsed ei teadnud peaaegu üldse selle mõiste tähendust, kuid alates viiendast eluaastast oskasid lapsed paremini antud mõistet lahti seletada. Sellise tulemuse, et lapsed teadsid paremini mõistet „kallis” kui „väärtuslik”, põhjuseks võib olla sõna „kallis” suurem kasutamissagedus lapsega kõige enam suhtlevate inimeste ehk vanemate poolt. Enamasti seletavad ka vanemad lastele eseme kallidust stiilis: see on kallis, maksab palju raha ja me ei saa seda osta."



Ma ei oska kosta enam miskit.

Kommentaarid

J ütles …
Jah, elu-elukest... Kurb, aga tõsi. Suures osas, sest ebakindlust on kõige suurem hirmu allikas. Ja kahjuks peabki seetõttu ennast kindlustama, kuigi ühel hetkel võib see kõik mõttetuks muuta.

Ma ikka olen arvanud, et minu tee oleks kaup-kauba vastu - ehk siis sedasi, et mina teen kellelegi midagi ja keegi teine teeb mulle midagi ja nii saamegi oma elud elatud.
viive ütles …
Novot, mind ka justkui hämmastas see tekst - et kas tõesti nii saab ja võib kirjutada - selgub, et saab ja võib.
Ma panin ta üles väikese irooniamuigega, aga küllap seesugune ongi tänane päev ja tänaste (haritud) inimeste maailmataju.
(Väljavõte on tehtud ühest magistritööst, aga ma ei tehtnud seda niimoodi avalikult ja päriselt tsiteerida, vaid tuua ta välja. Küllap seetõttu, et ma olin hämmingus.)