Daniil Harms (LR 1996/ 8-9; Tõlk. R.Saluri)

!!!!

Sinine vihik nr. 10

Elas kord punapea, kellel polnud silmi ega kõrvu. Tal polnud juukseid ka, nii et punapeaks kutsuti teda tinglikult.
Ta ei saanud rääkida kuna tal polnud suud. Ka ei olnud tal nina.
Tal ei olnud isegi käsi ega jalgu. Polnud tal kõhtu, polnud tal selga, polnud tal selgrogu ega mingeid sisemisi elundeid. Polnud midagi! Nii ei saagi aru, kellest ülepea jutt.
Parem, kui me temast rohkem ei räägi.
(1937)



!!!!!



Neli näidet selle kohta, kuidas uus idee rabab inimest, kes pole selleks ette valmistatud

1)

Kirjanik: Mina olen kirjanik.
Lugeja: Aga minu meelest oled sa p..k!

Sellest uuest ideest vapustatud kirjanik seisab paar minutit paigal ja langeb siis surnult kokku. Ta kantakse ära.

2)

Kunstnik: Mina olen kunstnik!
Tööline: Aga minu meelest oled sa p..k!

Kohe lahvatab kunstnik kui lõuend valgeks,
Vabiseb kui pilliroog,
Tuleb peale surmahoog.
Ta kantakse ära.

3)

Helilooja: Mina olen helilooja.
Vanja Rubljov: Aga minu meelest oled sa p..k!

Raskelt ähkiv helilooja vajub päris kokku. Ta viiakse kiiresti ära.

4)

Keemik: Mina olen keemik.
Füüsik: Minu meelest oled sa p..k!

Keemik ei kosta enam sõnagi ja variseb raskelt põrandale.

!!!!

Kommentaarid