rong see tegi põrra-põrra

Sõitsin ükspäev hommikuse rongiga pealinna seminarile. Nelja istmerea kaugusel istusid kooliõpetajad, kellel oli sama suund, kuid väheke teine eesmärk - nemad läksid ühele koolitusele (kui panin üks ja üks kokku, siis sain aru, et tegu oli lillade karude koolitusega, aga see selleks). Oluline on, et mis nad kõnelesid, arutasid: mida need lapsed seal lasteaias kõike ei õpi. Üks pedagoog sai rõõmuga tõdeda, et esimene tund guaššidega polnudki kõige hullem, ehkki hoiatatud oli. Aga muus osas on lapsed küll allapoole arvestust. Ja lasteaiaõpe ka. Oli põnev kuulata ja aru saada, et, jah, töötamegi erinevatel eesmärkidel, erinevates eas lastega, paraku ka erinevaid väärtusi erinevalt hinnates.

Enne suurt linna tuli peale seltskond naisi, kellel olid algklassides käivad lapsed. Ja nemad ka arutasid - õppimisest ja õpetajatest. Et kui e-kooli jõuab õppimisinfo 20.30 - on see siis normaalne? Ja kui lapse käitumishinne on mitterahuldav ja õpetaja kommentaar on, et laps peab ise rääkima (lapse vastus on olnud ikka: "kõik on hästi!"), siis...

Mis on pildil valesti? Kusagil on mingi kiiks sees, see on nüüd küll ütlematagi selge.

Aga seminar ise oli tore. Ettekanded on järelvaadatavad HITSA Innovatsioonikeskuse lehelt.

Mul olid ikka omad lemmikud ka - K. Vinter on kvaliteedimärgiga; K. Käo oli väga veenev; E. Nevski ettekanne avas mõningaid uksi, mida tegi ka K. Soika - (nii palju vidinaid!); ristmeedia oli põnev (A. Jõesaar); väga positiivne praktika ja suhtumine oli K. Kuusikult.
Igale aplausile ma kaasa ka ei plaksutanud. Ja mõne ettekande puhul oli rõõm, et näputöö oli ikka kotis kaasas - sai aega eesmärgipäraselt kasutada. :)

Vanale konservatiivile mängib musakki Vikerraadio http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=2385221

Kommentaarid