Sa oled mu olme, mu muusa...

Uus start klõpsumaailma.

Oli selline ilus hetk, mil päike paistis täpselt teljele ja lõimele. Aga siis läks nagu ikka - loomulikult ei leidnud ma enda "nunnut" ja südamevärinaga haarasin Etsi fotokotist tema kaamera. Ja loomulikult ei osanud ma seal muud kui nuppu vajutada (võib-olla poleks osanud ma enda kaameraga ka muud teha), kuid üsna huvitav on see, kuidas paari minutiga oli valgus täiesti teine. Mulle meeldis see valgus ja hetk, mis oleks väärinud pildile püüdmist.

säriaeg 1/8 sek, f 7,1 75 mm ISO 400

säriaeg 1/200 sek f/2,8 70 mm ISO 400

Keereasin aparaadil nupu TV-märgi peale. Tulemused ühest äärmusest teise:
1/2000 sek f/2 5,2 mm ISO 1600

15 sek f/8 5,2 mm ISO 80

Ava programmiga katsetasin ka, aga minu silm seda vahet ei näe. Ning siis liikusin enda nn turvatsooni - manuaalprogramm, kus ekraan näitab mulle jooniseid ja plusse-miinuseid. Tulemus oli selline: õhtune aeg, kunstvalgus, viimane minut, asjade hunnikud, otsi-kohta-kus-sa-saad jne - jah, ma mõistan ülihästi neid õppematerjali-klõpsude tegijaid. Aga - pole hullu :)


1/2 sek f/4,5 16 mm ISO 100

Kuid üldjuhul meeldib mulle ikka see olukord, kus ma saan oma klõpsumasinaga olla dokumenteerija - eriliselt meelids seda mulle lasteaias teha, kus hetk ja emotsioon tasus vahendamist ja mõnikord oli pilt lihtsalt kõnekam. Üsna hiljaaegu lugesin üht "naistekat" "Vaikelu leivaraasukestega", mis rääkis ühest fotograafist, tema teest ja usust - see vaade ja usk oli mulle hingelähedane.

Mis seal ikka - üsna tore on ju laualt sellist kooslust leida (mis Sa siin oled või sätid?), leia vaid sobiv nurk ja muudkui tärista. Kuid seda vaatamise ja märkamise oskust on õppida veel küll:

1/2 sek f/5 5,2 mm ISO 100

See järgmine klõps illustreerib rohkem seda eelmist lõiku - püüa püüdmatut. Ja ometi, nii oma tarbeks, on see üsna lustakas.

1/2 sek f/4,5 5,2 mm ISO 100

Ja siis, mõnikord, juhtub minu silma jaoks hea klõps ka. Aga selle aasta oma vist juhtus augustis juba ära :)
1/800 sek f/5,6 22,2 mm ISO 100

Vots.

Meeleolumuusikat saab kuulata siit

Kommentaarid